O tom, ako som sa sťažoval na postup doručovateľa Slovenskej pošty a prečo je zbytočné vylievať si zlosť priamo na poštovej prepážke.
To, že mi prišla zásielka z Hong Kongu asi viete. Bohužiaľ než som si balík doma rozbalil, predchádzalo tomu pokus o pochopenie pravidiel Slovenskej pošty a ako sa nakoniec ukázalo, pravidlá som pochopil správne a naša poštárka svoju prácu fláka.
Za dva týždne od poslania sťažnosti mi prišlo oznámenie, že išlo o opodstatnenú sťažnosť, doručovatelia tunajšej pobočky boli opätovne oboznámení s predpismi vlastnej spoločnosti a konkrétny doručovateľ bol postihnutý podľa predpisov spoločnosti.
Zaujímavé zistenie je, že vyjadrenie Oblastného riaditeľstva bolo v kópii zaslané aj na Zákaznícky servis v Banskej Bystrici, takže vedenie Slovenskej pošty má možnosť vedieť, na čo a ako veľa sa ľudia sťažujú.
Nemenej zaujímavé je, že aj keď počuť o Slovenskej pošte veľmi často negatívne veci, v celom Trenčianskom kraji išlo iba o 29 sťažnosť za prvého tri a pol mesiaca. Na to, aká veľká firma Slovenská pošta je a aké množstvo balíkov doručí, to môžme považovať za úspech. Iba ak by to bolo spôsobené Slovenskou povahou byť ticho a nadávať iba v krčme.
Rád by som upozornil na prvý odsek vyjadrenia (viz prílohu k poslednému mailu), skutočne osobne prišli, zazvonili a rozprávali sa so sestrou.
A najdôležitejšie ponaučenie. Nemá zmysel vynadať pracovníkovi pošty, ktorého ako prvého stretnete. Zrejme to
Z nasledovnej korešpondencie som si dovolil vymazať mená všetkých pracovníkov.
from *******@gmail.com
to zakaznickyservis@slposta.sk
date Sun, Apr 17, 2011 at 11:02 AM
subject Sťažnosť – fingované nezastihnutie?
Dobrý deň,
v piatok mi bol do schránky doručený oznam o uložení zásielky s
vyznačeným dôvodom nedoručenia “…………..” viz obrázkovú prílohu,
podľa online sledovania zásielok http://tandt.posta.sk/ zásielka č.
*******HK išlo o “Neúspešný pokus o doručenie. Adresát
nezastihnutý – oznam”.
Pokiaľ správne chápe napísané tu:
http://www.posta.sk/potrebujem/prevziat-zasielku#a2
nakoľko išlo o zásielku – list v hodnote necelých 30 $ a navyše do
hmotnosti necelého kilogramu, tak túto mohol prevziať môj otec, ktorý
je t.č. práceneschopný a v čase nedoručenia 07:53 bol doma (a určite
nemusel podvádzať a chodiť len tak von, keďže má povolené vychádzky
10.00-12.00 resp 14.00-16.00); rovnako ju mohla prevziať sestra, ktorá
má momentálne voľno a v čase pred 10.00 do približne 13.00 bola doma.
Nakoľko však Váš doručovateľ nezvonil, zásielku nemohli prevziať a
musel som si ju prevziať osobne. Pri preberaní zásielky som sa ústne
opýtal prepážkovej pracovníčky, ktorá mi zásielku vydala a podľa jej
vyjadrenia bol postup doručovateľa správny.
from zakaznickyservis@slposta.sk
to *******
date Mon, Apr 18, 2011 at 10:06 AM
subject Re: Staznost – fingované nezastihnutie?
Dobry den,
dakujeme Vam, ze vyuzivate sluzby Slovenskej posty, a.s.
Mrzi nas, ze doslo k situacii, ktora Vas podnietila k adresovaniu staznosti.
Vas mail sme smerovali na Oblastne riaditelstvo post Trencin na setrenie, o vysledku Vas budeme informovat.
S pozdravom,
Mgr. M****** L******
referent zákazníckeho servisu
SLOVENSKÁ POŠTA, a.s.
úsek obchodu a marketingu
Komenského 16, 975 88 Banská Bystrica
tel.:0800 122 413
e-mail: zakaznickyservis@slposta.sk
http://www.posta.sk
from B******* I******* B*******.I*******@slposta.sk
to *******@gmail.com
cc Zakaznicky Servis
date Fri, Apr 29, 2011 at 3:01 PM
subject Odpoveď na sť
Dobrý deň,
pán *******, v prílohe e-mailu zasielame odpoveď na Vašu sťažnosť.
S pozdravom
Bc. I******* B*******
vedúca oddelenia podpory
SLOVENSKÁ POŠTA, a. s.
Oblastné riaditeľstvo pôšt Trenčín
Oddelenie podpory
Mierové námestie 21, 911 01 Trenčín
tel.: 032/748 42 62
e-mail: b*******.i*******@slposta.sk
http://www.posta.sk
Príloha:
Sťažnosť – odpoveď
Úprimne nás mrzí, že na pošte Txxxxxx došlo k udalosti, ktorá Vám dala podnet sťažovať sa vo veci nedoručenia zásielky. Sťažnosť sme prešetrili v spolupráci s vedúcou pošty Txxxxxx a oddelením dodávania osobnou obhliadkou odovzdacieho miesta.
Odovzdacie miesto s adresou Hxxxxx ČČČ/ČČ, Txxxxxx spĺňa Poštové podmienky – všeobecná časť (vnútroštátny styk) bod 16.10. – domová listová schránka je označená a dostupná, aj zvonček je označený a funkčný.
Poštový doručovateľ sa dopustil chyby a konal v rozpore s príslušným ustanovením Poštových podmienok – všeobecná časť (vnútroštátny styk) bod 16.1. – SP doručí zásielku na odovzdávacie miesto podľa adresy uvedenej na zásielke. Voči zamestnancovi, ktorý chybu spôsobil, bude vykonaný postih v súlade s internými predpismi Slovenskej pošty, a. s. Poštoví doručovatelia na pošte Txxxxxx boli opätovne oboznámení a poučení o správnom doručovaní zásielok.
Na základe zistených skutočností klasifikujeme Vašu sťažnosť ako opodstatnenú. Za vzniknuté nepríjemnosti prijmite v mene Slovenskej pošta, a. s., ospravedlnenie. Ako poskytovateľovi poštových služieb nám na spokojnosti klientov nesmierne záleží. Veríme, že sa podobná situácia zo strany zamestnancov Slovenskej pošty, a. s. nebude opakovať. Ubezpečujeme Vás, že našou snahou je poskytovať klientom kvalitné poštové služby a od našich zamestnancov vyžadujeme zodpovedné a profesionálne plnenie pracovných povinností.
S pozdravom
Ing. Z******* M*******
riaditeľka Oblastného riaditeľstva pôšt
Slovenská pošta, a.s.
13 komentárov
Comments feed for this article
23 mája, 2011 o 02:25
JAL
Ahoj,
moja plus za aktivitu – stazovat sa, ak si nespokojny.
ja som velky nakupovatel cez internet, aktivit mam zaznamenanych vyse 2000, takze mam urcite skusenosti, cast dorucena na slovensko aj s vyuzitim listov do 2kg z tarifnych dovodov
myslim si, ze v tomto pripade dorucovatel mal na listku zaznacit “mimo rozsah dorucovacej sluzby” (cca znamena privelke)
predstav si, ze denne dojde na postu 50 vacsich, napr. 1-kilovych listov aby dorucovatel zistil, ze 90% z adresatov su niekde v praci, pricom tych 50 kilo zhruba zbytocne vlaci zo sebou vo voziku
navyse na slovensku neexistuje alternativne dorucenie v zmysle, ze to rekomando moze prebrat nejaky sused “domased”. toto znizuje ucinnost dorucenia
domnievam sa, ze postup nezobrat zasielku, len oznamenie mohol byt z praktickych dovodov opravneny, hoci deklarovany dovod nedorucenia nebol spravne uvedeny (fiktivne – nezastihnuty).
v mojom pripade je to tak, ze odkedy sa zdrziavam doma a bezny dorucovatel o tom vie, tak donesie doporucene veci vsetky, co sa zmestia,
do jeho vozicka, za zvysne sa mi ospravedlni.
max. sucet stran listu 90 cm, to uz moze zaberat miesta.
co ma ovsem hneva, ked mi namiesto dovezenia balika (nie listu) hodia oznamenie “nezastihnuty” – to su ovsem uz pani postari lenivci na dodavke. tak na nich sa podla tvojho vzoru budem nabuduce stazovat !
JAL
23 mája, 2011 o 02:29
JAL
este som chcel dodat, ze nie som nejaky nekriticky obdivovatel slovenskej posty, len triezvo hodnotim co poskytuju.
napriklad zaslatie balika na dobierku je tortura – baliaci papier, motuzik, a vypisovanie papierov na 15 minut.
23 mája, 2011 o 16:56
uzivatel
Samozrejme išlo o trochu rozmernejšiu zásielku a mne je v princípe jedno, ako s nimi nakladajú. Mňa nahnevalo najmä to, že to bolo v rozpor s ich vlastnými pravidlami a ak dokáže poštárka porušiť pravidlá pri obyčajnej zásielke, možno ich nabudúce poruší aj pri doporučenej zásielke z nejakého úradu.
A než sa o dva roky pokúšať súdiť s Poštou kvôli škode vzniknutej ich nezodpovedným prístupom k práci, tak radšej som teraz napísal sťažnosť v prípade, keď ide v podstate o nič.
9 júna, 2011 o 15:56
PALI NAUTILUS
Pekne sa sťažujete. Ja som sa prestal. Aj mne prišla zásielka z Hong Kongu. Vedel som o nej, sledoval som ju na Internete..sedel doma. Nič sa nedialo. Asi o týždeň mi zazvonil telefón a osoba sa predstavila že je pracovnikom Colnice a či sa volam tak a tak a kde bývam. Keď som to potvrdil oznámila mi aby som sa dostavil na Colnicu. Pretože je tam zasielka zrejme určená pre mňa a je nedoručitelna. Vrátili ju z Pošty s tým že neexistujem. Tak som prišiel na Colnicu. Colnik si skontroloval moje doklady.doniesol balíček a prezreli sme ho pýtal sa na cenu akú som za predmety zaplatil. A vyxrúbil mi DPH a uvažoval o Cle. Nejako sme sa porozprávali. Zaplatil som 41 Euráčikov a išiel pekne domov. Teda ja neexistujúci… ktorý býva na prízemi 3 metre od schránky. Na schránke je veľká šipka namalovaná aby sa nikto kto ide za mnou nepomýlil Apropó. Ak by som bol existujúci a osoba z Pošty by mi to doručila neplatil by som nič. A to nemám z
vlastnej hlavy ale ma na to upozornil pracovnik Colnice. Pretože zásielka už prešla vstupnou Colnicou a bola daná Pošte na doručenie. Problém nastal jej vrátením a “pátraním” po adresátovi. A len tak pre zaujímavosť. na balíčku bola moja adresa uvedená dokonca 2 x aj s telefónným číslom. teda som “neexistujúci” Píšem to preto, že dnes som bol na Colnici pre inú vec. a pri odchode ma istá pracovníčka Colnice z úsmevom zastavila s otázkou, či aj teraz ma Pošta prehlásila za neexistujúceho.
14 novembra, 2011 o 13:49
Kolínková Marta,č.d.444,99663 Hodruša - Hámre
Ako profesionálny rodič podriaďujem čas potrebný na vybavovanie úredných a poštových záležitostí potrebám mne zverených detí DeD.V pondelok 14.11.2011 som potrebovala od Vašej pobočky SP v Hodruši -Hámroch ,časť Kyslá uplne banálnu vec – poslať obyčajný dopis , na ktorý som mala dokonca pripravenú presnú sumu na odoslanie.Ponáhľala som sa od lekárky s chorými deťmi domov ,takže som rýchlo vošla do dverí pošty , ktoré boli otvorené. keď som bola asi v strede miestnosti zastavil ma nepríjemný hlas vedúcej.Doslova na mňa zrevala že je ešte zatvorené nakoľko nie je ešte osem hodín/.Naposledy som sa dívala na hodinky v aute asi 2 km od pošty – bolo za päť minút osem./No tak som sa otočila a po synovi polala dopis na vašej pobočke v Žarnovici,Podotýkam, táto nepríjemná vec sa mne osobne nestala pri tajto vedúcej prvý raz.Takto arogantne/dovolím si povedať že aj vyslovene sproste /sa správala aj ako zastupujúca vedúca v časti obce Banská Hodruša k občanomsterším od nej aj o desiatky rokov.Podobne nepríjemná vie byŤ aj jej kolegyňa zaprepážkou.Verte mi , že keby som nemala vaute choré deti idem na poštu v Banskej Hodruši ,kde pracujú príjemné a ústretové osoby _poštárka aj vedúca/.Prosím o zaslanie odpovede na moju e-meilovú adresu .
14 novembra, 2011 o 17:04
uzivatel
Marta, toto je len súkromný blog.
Najlepšie spravíte, ak si ten text skopírujete a napíšete mail na vaše oblastné riaditeľstvo:
http://www.posta.sk/kontakty/oblastne-riaditelstva-post
3 januára, 2013 o 21:27
peter
to co sa deje na poste je len neschopny projekt to uz je vela kazdu chvilu sa tam menia ludia co nevedia o tom co navrhli: je to normalne ? to co bolo kvalitne to s rusi raz sa nepaci jednemua potom druhemu. Preco si to pani co to navrhuju nepridu skusit ale nie jeden den ale aspon tyzden,no co by sa nasi predstaveny ponizovali a vlacili sa na rajonoch nasich pracovnikov?No ale takto to nejde ani nepojde lebo Posta je len o Post.banke losoch a uveroch? pracovnici su len odpad aby pracovali za 300 E je to smiesne.hanbit sa moze cela posta robime len na panov aby sa mali oni dobre ved oni su taky ako mi a si myslia ze chudoba robte na nas JE TO NA GRC CO SA NEVIETE ZOBUDIT VED V MINULOSTI SME CHODILI S RSDOSTOU DO PRACE. Teraz s nechucou je to mozne aby toto fungovalo? zobudte sa! NO A NA POSTE TRNAVA 2 JE TO OHROMUJUCE KYM NENESTUPILA PANI VARINSKA BOLO VSETKO AKO TAK ALE PANI MOKOSOVA SA BOJI O FLEK TAK LEN PRIKYVUJE.BOJI SA O MIESTO ALE JEJ JEDNANIE JE POD UROVEN TO JE JEDNA AROGANTNA ZENA TOTO CHCEME? ABY LUDIA CHODILI DO PRACE S NECHUTOU LEN PRETO aky je zivot ze si nemozu zostat doma?
24 januára, 2013 o 13:29
ali
Hm, môžeš byť rád, že si dostal vôbec oznámenie o uložení zásielky na pošte. My sme čakali pre syna zásielku hier k sviatku, pričom ja som väčšinou doma a poštárka nielen že mi nedoniesla doporučenú zásielku do bytu, ale nevypísala ani oznámenie. My sme po týždni konečne skontaktovali odosielateľa, ten najprv skúsil u nich poštu, tam bolo všetko v poriadku s tým, že zásielka je na pošte určenia. Nadiktoval nám podacie číslo a išli sme sa informovať u nás. A tam nás, čudujsasvete, už skoro týždeň čakal balíček. A to nebolo prvý raz, len sme si mysleli, že niekto sa “ulakomil” na naše oznámenie.
Skúsenosť je taká, že čo nie je na dobierku, s tým sa pani poštárka neunúva na poschodie a písať sa jej nechce. Vlastne poštárky, lebo u nás majú málo poštárov tak náš rajón obdeň, obtýždeň prihadzujú vždy niektorej inej doručovateľke. Niekedy je dokonca z rajóna na druhom konci mesta. Keď sme sa sťažovali vedúcej, tak nám povedala, že sú radi, že túto prácu vôbec niekto za tú skoro minimálnu mzdu robí…
5 júna, 2013 o 19:40
postar
5.6.2013
postar
Posta uz nie je posta.Vsetko co na poste fungovalo Pani
Mokrasova stacila znicit .Ludi prepusta z jednym clovekom chce spravit vsetko.A ked sa clovek ozve tak mu povedia ze mozes ist. V kancelariach ludi pribuda a ludia ktory pracuju ,ako napr.za prepazkami ,dorucovatelky a ludi spedicii ubuda,kratia sa im hodiny a sobotu by chceli robit zadarmo.Na poste ide len o postovu banku,predaj losov a zakladanie uctov inak sa vyhrazaju premiami hoci aj tak niesu ziadne.Dorucovatelky nutia aby doslova klamali ludi.Firmy od nas odchadzaju pretoze manazment sa zaujima akurat o to ako prepustit ludi a nie o to ako najst zakaznika.Veduci slepo posluchaju lebo beru provizie s učtou co zalozime my.Na poste im nezalezi a preto je tolko staznosti.Stale sa tu skusaju pilotne projekty a my sme pokusny kralici.V tomto dusne sa da pracovat .Postari uz sa zobudte.
5 decembra, 2013 o 21:35
matej
Nenávidim Slovenskú poštu! Nekvalifikované pracovníčky čo ani nevedia písať na klávesnici všetkými desiatimi. A takto strávite na pošte čakaním na jeden balík aj hodinu a to nepreháňam. (pošta v Spišskej Starej Vsi). Takisto zvedavosť poštáriek, nepozná hranice, každý jeden balík mi príde otvorený. ktovie prečo.
Treba zrušiť tento monopol na celej čiare.
Po dnešnej skúsenosti sa budem pošte vyhýbať na míle daleko.
5 decembra, 2014 o 22:40
Renáta Doletinová
Pooomoc, neviem či to má význam si vylievať srdce, ale neviem pochopiť zákony slovenskej pošty. Potrebujem zlúčiť dva inkasné lístky, na jeden byt. Po zmene dodávateľa elektriny si s tým neviem dať rady, veľmi ma mrzí, že dovodom na nezlučenie je neznalosť niektorých pracovníčok, že aj plynári predávajú elektrinu. Ľutujem pracovníčky za okienkom na našej pošte v Handlovej, lebo musia trpieť za neschopnosť pracovníčok v Bratislave. om zúfalá.
20 marca, 2015 o 12:47
Vaňo
Ja som pravidelný zákazník pošty a už druhýkrát mi zničila zásielku a samozrejme reklamácii sa možem dovolávať pol roka…
30 decembra, 2019 o 21:05
Jana Takáčová
Dobrý deň chcela by som podať písomne poďakovanie pracovníkom slovenskej pošty číslo 57 na Jasovskej ul.c.3 v BA,sú tam veľmi milé pracovníčky a veľmi milí dorucovatelia spolu s pánom vedúcim p.Miroslavom, ešte raz veľká vďaka za nich