Určite ste sa stretli s potrebou sledovať či sa nejakej stránke nezmenil obsah, v súčasnosti to z veľkej časti rieši RSS čítačka, ale čo keď RSS výstup nie je?

Existujúce riešenia pre dostupné pre Windows sú alebo platené, napríklad UpdatePatrol za 50$ na domáce účely, prípadne externé, napríklad WatchThatPage. Ponuka je jednoducho dosť biedna.

Ak by som používal Windows, mohol by som skončiť, ale na mojom počítači funguje Linux, takže pokračujeme.

Program Specto je program, ktorý dokáže sledovať zmeny v e-mailových schránkach, zmeny v adresároch, systémové procesy, aktualizácie webových stránok.

Práve na to posledné to používam aj ja. V rámci svojho projektu kontrolujem weby štátnych inštitúcií, ktoré zaspali pred 10 rokmi a samozrejme nepoznajú RSS. Všetky zmeny by som musel sledovať ručne, ale Specto spraví špinavú robotu miesto mňa.

Sledujem približne 90 rozličných webových stránok, kebyže mám ručne kontrolovať každú z nich, tak sa asi zbláznim.

Teraz mi stačí vložiť adresu stránky do programu Specto a môžem na ňu zabudnúť.

Z obrázku sú zrejmé možnosti, názov sledovanej stránky, typ sledovania Website, interval kontroly, adresa stránky a rozsah zmien Error Margin – to mi umožní nastaviť rozsah zmeny web stránky pri ktorej ma Specto upozorní.

Keď sa stránka zmení, Specto na to upozorní bublinou vedľa hodín. Kliknutím na Jump to sa otvorí obľúbený webový prehliadač so zmenenou stránkou.

Specto - upozornenie

Nastavenie sledovania e-mailovej schránky je rovnako jednuché. Specto má dokonca pripravené nastavenia pre Gmail, takže vložíte iba meno a heslo.

Sledovanie súbor a adresárov Vás upozorní na zmeny v súboroch, napríklad log súbory, prípadne skontrolujete, či Vám kolega konečne nahral do počítača nové grafické návrhy.

Užitočné je tiež využitie sledovanie používania portu, či naštartovanie/ukončenie procesu

Zoznam sledovaní je možne exportovať (File – Export Watches) a importovať jednoducho skopírovaním do súboru watches.list v adresári /home/uzivatel/.specto

Konkrétnu zmenu zobrazíte kliknutím na kartu Extra information v dolnej časti okna.

Ako získať Specto?

Stiahnutím zdrojákov, alebo inštalačného deb balíčka

Stiahnutím z repozitárov Ubuntu, Feodry alebo Debian (testing-Lenny, unstable).

Internetová stránka programu Specto